کد خبر: ۸۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹

گزارش 20:30 از تجمع اعتراضی حامیان موسوی [+ویدئو]

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما، در بولتن خبری دوشنبه‌شب خود در گزارشی به تجمع اعتراضی روز دوشنبه جوانان و دانشجویان حامی مهندس میرحسین موسوی، پرداخت.

                                                              +

گزارش تصویری: تجمع اعتراضی حامیان موسوی مقابل صدا و سیما [+]
مشاور ضرغامی: حضور پررنگ احمدی‌نژاد در رسانه ملی به خاطر پرکاری او است [+]

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، تجمع روز دوشنبه حدود 100 نفر از دانشجویان و جوانان حامی میرحسین موسوی که در اعتراض به رویکرد جانبدارانه صدا و سیما در انتخابات برگزار شده بود، علی‌رغم حاضر نشدن ضرغامی در جمع متحصنین، برای نشان دادن حسن نیت تجمع‌کنندگان، با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

تجمع روز دوشنبه ابتدا در مقابل مسجد بلال صدا و سیما آغاز شد که با طولانی شدن انتظار تجمع‌کنندگان برای گفتگو با مسؤولان صدا و سیما، در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که محل تحصن به مقابل در اصلی جام جم تغییر یابد. این امر با دخالت نیروهای انتظامی مواجه شد و می‌رفت که این تجمع آرام، به درگیری کشیده شود.

متعاقب این امر، جعفری، مدیرکل حوزه ریاست و مشاور عزت‌الله ضرغامی پس از حدود 3 ساعت از شروع این تجمع، با حضور در جمع متحصنین به گفتگو با آن‌ها پرداخت.

در این گفتگو، ابتدا چند تن از جوانان، به نمایندگی از سایر حاضران، به صورت مستند به نحوه اطلاع‌رسانی و جهت‌گیری سیاسی صدا و سیما در زمینه انتخابات اعتراض کردند. پی‌گیری خط تخریبی علیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز حمایت بی‌شائبه صدا و سیما از عملکرد دولت نهم، عدم پوشش خبری انتقادات چهره‌های سیاسی کشور و حتی مراجع تقلید به عملکرد دولت و نیز سانسور بی‌سابقه مخالفت رهبر انقلاب با الحاق سازمان حج به گردشگری [+] از مهم‌ترین محورهای اعتراض‌های تجمع‌کنندگان به صدا و سیما بود.

جعفری، مدیرکل حوزه ریاست صدا و سیما، پس از استماع این اعتراض‌ها، با بیان اینکه او تنها می‌تواند به انتقال این مسائل به ضرغامی کمک کند، تجمع حامیام جوان موسوی را نشان از بلوغ سیاسی این جمع دانست و گفت که صدا و سیما از این‌گونه اعتراض‌ها و تجمعات که به شکل مدنی برگزار می‌شود، استقبال می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که حضور پررنگ احمدی‌نژاد در برنامه‌های صدا و سیما ربطی به جهت‌گیری این رسانه ندارد و به خاطر پرکار بودن ذاتی دولت نهم نسبت به دولت‌های قبل است!

وی همچنین به صورت تلویحی خبر از آن داد که تا زمانی که ستاد انتخابات کشور به رسانه ملی ابلاغ نکند، صدا و سیما مجبور است که به پوشش اخبار مربوط به دولت به نحوه قبلی ادامه دهد.

پس از این سخنان، تجمع‌کنندگان با اعلام این‌که در روزهای آینده منتظر تغییر رویکرد صدا و سیما خواهند ماند، هشدار دادند که در صورت ادامه روند فعلی به شکل گسترده‌تری به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
0
با سلام

آفرین بر این افراد شجاع که با تمامی سخت گیری های داخلی به هر صورتی اعتراض خود را نسبت به روش های غلط صدا و سیما نشان می دهند.

من از مسوولان صدا و سیما بخصوص آقای ضرغامی سوال می کنم شما از چه حق و قانون در کشور استفاده می کنید که نمی گذارید صدای افرادی چون آقای موسوی را که جزیی از مردم این کشور بوده و نامزد انتخابات اتی ریاست جمهوری ایران است به گوش مردم برسد.
اقای ضرغامی شما که به کشورهای خارجی می روید و با دیگر رسانه های خارجی قرارداد همکاری می بندید از ساده ترین روش های دیگر رسانه های خبری و رسانه ای جهان که اجازه شنیدن دیگر صداها را به مردم می دهد خودداری می ورزید.
شما در هر انتخابات اروپایی لطفا نگاه کنید که هر حزب و یا هر گروهی اجازه دارد سیاست ها و خط مشی خود را معرفی و ارائه کند.
اخبار سراسری تلویزیون کشورهای اروپایی هر شب بعداز خبر به سفرهای استانی نامزدهای قبل از انتخابات و ارائه و توضیح سیاست های انان می پردازد. این همان کشورهایی هستند که در ان دین وجود ندارد .
احزاب و رقبا به مناظره های تلویزیونی دعوت می شوند تا مردم با سیاست و طرز فکر این نامزدها اشنا شوند.
ایا ایران با تمامی کشورهای جهان فرق می کند .ایا ملت ایران سزاوار این اقدامات بسته و غلط دست اندرکاران رادیو و تلویزیون کنونی می باشد.
در کشورهای دیگر جهان حتی فقیرترین و یا غیردمکراسی ترین چنین روش ها و محدودیت ها دیده نمی شود.
من از آقای ضرغامی سوال می کنم که این رادیو و تلویزیون ایران متعلق به مردم است نه ایشان و یا دوستان ایشان.
باعث خجالت است که ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و همیشه از اسلام و دین و عدالت و برابری سخن می گوییم و اینگونه با ملت خود رفتار می کنیم.
امیدوارم اقای موسوی با تمامی مشکلات و محدودیت هایی که دارد در انتخابات ریاست جمهوری اینده ایران برنده شود.
با اینکه صدای آقای موسوی در تلویزیون ملی خود نمی شنویم ولی از راه دور باید بگویم که او با صداقت و درستی حامیان خود را بدست خواهد اورد.
من و خانواده من همگی به پای صندوق های رای خواهیم رفت و به این مرد بزرگ رای خواهم داد.
با سپاس از آفتاب نیوز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
moosavi in 20 sal koja boode?????
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین